torsdag 19 november 2009

Den Stora Julboken 2009

Idag kom den en glad överraskning på posten! Den Stora Julboken 2009. Jag har prenumererat på den i 3 år och den kommer varje år vid den här tiden. Man får en liten försmak av julen! Massor av ideér och inspiration till julpyssel, dekorationer och bakning m.m. Och så får man alltid med lite pysselpapper i olika mönster om man kan göra något kul med. Ska sätta mej ner i lugn och ro till helgen och kika igenom den! =)




~~*~~*~~*~~*~~*~~*~~*~~


Mamma har skaffat sej 2 stycken katter också. De flyttade hem till henne igår. Mysigt! 2 syskon var det. Det har funkat jätte bra!

~~*~~*~~*~~*~~*~~*~~*~~


Nyss har jag lagat mej lite mat, vart nått så enkelt som potatis, falukorv och champinjonsås. Noll inspiraton, haha!


~~*~~*~~*~~*~~*~~*~~*~~


På morgonpromenaden med Ozzy så kom vi ikapp ett gäng med små barn som var ute med sina fröknar. De gick på andra sidan vägen, och det vart en liten prövning för mej och Ozzy iom att han verkligen älskar barn, och när de gick där på andra sidan vägen så ville han ju dit och leka med dom. Men det fick han inte, utan vi gick bara på. Han gjorde inte så mycket till försök att komma till dom, förutom i början då han tittade väldigt mycket och drog sej lite åt deras håll. Men det gick bra sen, enda jag tyckte var att han stressade på lite väl mycket förbi dom. Haha som om han ville komma ifrån frestelsen=)


~~*~~*~~*~~*~~*~~*~~*~~


Redan torsdag, tycker veckorna bara springer iväg.

Redan gått 3 veckor sedan farmor gick bort!=( Usch vad jag saknar henne!!!


Nu ska jag och Ozzy åka ut till åkern och leka lite innan jag ska iväg och jobba!=)

Inga kommentarer: