tisdag 22 december 2009

Dan före dan före dopparedan!

Nu närmar sej julen med stormsteg! Jag och Kenny var i Hedemora idag och handlade sista julklappen. Sen åkte jag till mamma så åkte vi och handlade det sista julmaten.

Så nu är Janssons frestelsen gjord och skinkan står i ugnen. Sen är jag klar med all mat till jul!
Då är det bara att börja njuta av julefriden.

Pappa var förbi här i morsen. Han hade med sej äkta champagen!! De ni! Va vi ska me den till berättar jag på julafton eller nnästa gång jag uppdaterar här efter jul!;) Elle såklart så ska vi ju dricka den...men varför berättar jag sen=)

Igår va Johanna här och trimmade Ozzy! Tack snälla du! Så nu är han julefin han oxå! Han ska få sej ett bad innan jul oxå. Märkte igår att han har små skorvor på armbågarna...början till liggsår? Nån som är bekant med liggsår? Han är ju bara 2 år snart så jag tycker att han är för ung för det. Kan det bero på hur han ligger och sover kanske?

Idag kom reflexästen som jag beställt åt Ozzy, han vart såå fin i den. Men han va lite arg på den i början, men efter en stund gick det bra. Har inte hittat nån i hans storlek tidigare så jag vart glad när jag såg en reklam i golden nytt=)

Nej nu ska jag kolla till skinkan!

God Jul på er!

4 kommentarer:

Nadja sa...

Jag tror att skinkan är gott!!

Önskar God Jul och Gott Nytt År

Mirre sa...

Bellman har också liggärken på armbågarna, även en på tassen, jag sökte faktiskt för den knölen på tassen och då konstaterade de att även det var ett liggmärke. Tydligen stöter han i med nassitassen då har lägger sig, =D

Ohh nyfieken jag vart =D

ha en god jul nu, kraaam

Mirre sa...

Ja Bellman far ner med duns också, men hans liggmärke har blivit bättre, för förr låg han mykt mera på golvet, men han är en livsnjutare och ska ligga mjukt, så han ligger i sängen alltid, fniss.

Därav bädda rent så ofta, hehe


God Jul till er med, Kram

Brittis & Bianca sa...

Ja nu är det skönt att Bianca är hemma och välbehållen. Det var en pärs! En härlig julklapp var det att hon kom tillbaka! Ha nu en jättehärlig jul med många paket och jättegod mat!

Kram & nospuss från oss!