torsdag 17 juni 2010

Jag är nog lite knasig=)

Lite rolig har jag kommit på att jag är..=)

Min lilla karl tycker att inomhussysslor inte är av de roliga slaget, ute är de helt annat med, de gör han mer än gärna. Tex klippa gräs, häck m.m.
Brukar puffa på han att han kan faktiskt lyfta ett finger lr två inne oxå ibland. Sen till de roliga; När han väl gör något. Då är jag ändå där o kikar över axeln så han gör rätt. Rätt=Mitt sätt:P hihi.. Tex diskmaskinen, när han plockar i den så småkikar jag hur han ställer sakerna o flyttar gärna om när han är klar. För när man gör på mitt sätt så kan man faktiskt få plats med ett glas till! hahaha.. När han damsuger så springer jag o kikar vad han missat o helst pekar där, där o där har du fuskat!! Vara glad att han gör sakerna när han gör dom? Vadåå??=) hihi

Han är även lite av en tvättoman! Tvättar jobbkläderna varje dag för han hatar o sätta på sej lortiga kläder på morgonen när han ska till jobbet. O när jag ska tvätta så får jag nästan alltid börja med att hänga upp hans tvätt som redan ligger i maskinen..O toppen på moset, när man kommer till o ska hänga upp den så måste jag allid börja med o vika tvätt som redan hänger där. De e nått han aaaaldrig gör, utan är de fullt på linorna så skjuter han ihop kläderna på strecket så de blir skrynkliga ist..Morr!!! Haha, ja vi är nog lite av familjen Tokig!=)

Nu är det snart dags för sista passet av 6 på rad. Sen ledig helg. Imorgon kl 16 har jag tid på Make Up Store för en privatkurs! Fick i julklapp av pappa o jag hade nästan glömt av presentkortet som går ut nu i juni. Tuuur jag kom på de här om dagen. Efter jag varit där ska jag hem till pappa o hälsa på o visa upp mej o min lilla makeover!=) Har även ett presentkort på gina tror ja de va, så ska in där o kika lite. Men jag hittar aldrig nått som passar mej o min lilla knubbiskropp=P Men vi får se!=)

På lördag är det 80-tals fest i Säterdalen, en så kallad 80-tals reunion. Ska tydligen bli massor med folk. Få se om man tar sej ner o kikar lite. Kommer lite band oxå som Ebba Gold o Billy (ett coverband av Gyllene Tider). Tror gittaristen va me i Gyllene Tider tidigare. De var här i midsommras o de va riktigt bra!

Ozzys eksem börjar läka tror jag. E inte lika vätskigt längre. Hoppas jag lyckas med mina hemmakurer denna gång!!

Nej, röra på påkarna o ut på promenad=)


1 kommentar:

Sofie sa...

Känner igen det där med att dra ihop kläderna på strecket. Finns en som gör så här hemma med. Men om man försöker att inte springa efter dem så kanske de gör saker oftare. Jag vet det är svårt hahaha