onsdag 25 augusti 2010

efter 2 arbetsdagar börjar jag känna mej varm i kläderna igen. Nu är vardagen tillbaka.

Vart igår erbjuden o komma o prova på agility på lördag. Svarade snabbt ja=)
Har egentligen inte tänkt hålla på med det över huvud taget iom att Ozzy har en dålig höft. Meeen, har Aldrig sett honom halta lr visat Någonting som antytt att de gör ont lr så..så vi provar. Man kan ju alltid bara prova. Sen om jag gillar det, o märker att han oxå gör de så ska vi gå en kurs. Vet många som tom tävlar i agility trots att deras hundar har dåliga höfter. O tycker Ozzy att det är roligt så tycker jag att han ska få ha kul ibland=)
Nu gör vi såklart massa annat skojj oxå såklart=)


Vad anser ni om att träna agility med en dålig höft?


UPDATE: Just med hopp o de ska jag såklart hålla koll på. Men jag kan lova att vad den här herren pysslar med för hopp o grejjer av alla dess slag annars, av egen vilja..ojoj..då klarar han nog allt. haha, han har såå mycket energi så ibland kör han egna rejs för o göra av med lite extra. O som han kan skutta o hoppa så undrar jag ibland ifall han har ett enda ben i kroppen ...men iaf...vi provar. Jag har bestämt mej för att utgå från att allt är som vanligt o så ser jag om det inte funkar, så slutar jag DIREKT! på minsta lilla vinken. Jag hade ju lika gärna inte kunnat veta att han har en dålig höft, om jag inte röntgat. Nu låter jag egoistisk o dum kanske. Men, det är min hund o jag är hundra på att han klarar av lite agility-lek. Men ser jag nått hinder som verkar heeelt åt skogen hemskt, så hoppar vi helt enkelt över det hindret. Är helt enkelt ute efter lite annorlunda lek för mej o Ozzy=)
O de som känner mej o hur jag fungerar med mina djur, hur fjantig jag kan vara om de gör sej illa lr om så bara får ett skrapsår. Dom vet att jag skulle aldrig utsätta något av mina djur får något som jag tror skulle kunna skada dom. Jag älskar mina djur!!!
Jag anväder mitt sunda förnuft som alltid funkat förut! =)

2 kommentarer:

Mirre sa...

Hejsan, du som matte tror jag vet vad han klarar av och inte, så det vet du om det är fel =D. Många ggr så ska folk ha åsikter i allt.

Jag hade nog inte låtit Bellman hoppa förvisso och det eftersom han är grövre och tyngre än din Ozzy om han haft höftfel. Men att prova en gång kan ju inte ta skada..

Kramar

Sofie sa...

Ja det var lustigt att vi är ute efter samma sak :)

Det där med höftena ska man nog känna efter själv hur man vill göra. Själv körde jag inte min gamla collie som hade en C och en A höft. Så det ska man nog ta ställning till själv.