lördag 28 augusti 2010

Kvart över 7 imorse ringde klockan. Jag var allt annat än pigg o hade gärna sovit vidare. Men jag visste ju vad som väntade så jag pinade mej upp. På med kaffebryggaren o i me 2 koppar kaffe så var jag någorlunda människa.

Packade i ordning väskan med vatten, skål, korv m.m.

Klockan 9 skulle vi vara på planen för agilityträning. Valde att gå dit, så Ozzy var rastad o uppvärmd när vi kom fram. Halv 9 tog vi väskan o gick o kom alldeles lagom fram i tid.

Väl där så satte vi oss o småpratade lite först. De andra hade med sej kaffe o fika. Sen skulle de bäras fram hinder. Visste inte att det fanns så mycket hinder, haha. O de enda jag tänkte när jag såg det ena hindret efter det andra var, varför i hela fridens namn skulle en hund sätta sin fot på detta. Hahaha..o vågar dom?!

Sen när vi var klar med den stora bana, den till de som kan=) så gjorde vi en liten till mej o en annan tjej, som oxå var nybörjare. Vi fick 2 hopphinder, 4 pinnar slalom, en liten tunnel i prasseltyg o en längre i mörkt stabilare tyg.

Jag o Ozzy började med slalom. Det gick bra. Ozzy förstod först inte vad han gjorde utan följde korvbiten bara, hihi. Men sen så kändes de som om en liten polett ramlade ner iaf. Hindren gick oxå bra. Rev först dom med svansen, men det var tack vare att jag satte honom alldeles för nära dom innan han skulle hoppa över. Osså var de tunneln. Trodde inte att han skulle gå igenom den lilla alls. Varför skulle han? haha...en prasslande tunnel lixom. Varför ska man gå igenom den? Men, jag o Ozzy ställde oss i ena änden o ledaren i den andra. Hon lockade med godis o Ozzy flyger igenom!! haha så fränt o se. Han fixade de! Sen provade vi den lägre. Den trodde jag heller inte att han skulle gå igenom. En lång, mörk, läskig tunnel. Men han for igenom där oxå. När vi tränade på egen hand så kastade jag in godis i tunneln så han sprang in i halva. Då hade jag sprungit till andra änden o ropade på han o han sprang igenom helt. Det var riktigt roligt. Mellan varven tränade vi kontakt. Jag är jätte nöjd med tanke på vilken glad hund jag har som lätt kan bli flammsig!
Senare så fick vi gå till den "stora" banan o prova att hoppa igenom det hängade däcket. Ja, ursäkta mina ordval men jag har absolut ingen aning om va alla hinder kallas. Iaf, först sänkte vi ner de så de var nära backen. Inga problem för Ozzy. Sen höjde vi det i normal höjd o han gled igenom ändå. Så kul o se. Sen tog vi den stooora tunneln, med en sväng i. Gick galant de oxå. O sist men inte minst den platta tunneln. Den börjar i tunnelform o frtsätter som en pressänning liggandes på marken så hunden måste lyfta "täcket" o hitta ut. Först med lite hjälp att hålla upp öppningen o tillslut sprang han rakt igenom den själv. Jag som inte trodde ens att han skulle springa igenom den lilla tunneln på 1 m, osså springer hana igenom den där sistnämnda. Helt otroligt att se! Jag slutar alldrig förvånas när det gäller Ozzy, vad han kan!!! Min prins!
Det syntes hur roligt han hade!!!

Halv 12 tackade vi för oss o gick hem igen. Trötta men väldigt nöjda. Vi ska garanterat gå dit igen. Redan på tisdag!=)


3 kommentarer:

Mirre sa...

Låter ju hur kul och sprudlande som helst, kul att ni ska träna på tisdag redan igen =D
kramar

Sofie sa...

Härligt att ni tyckte att det var skoj. Ni får gå med i en brukshundklubb så kan vi åka och träna tillsammans och hjälpa varandra. Deras hinder brukar stå framme jämnt nämligen.

Mirre sa...

Tack så mycket, rar du är för omtanken
kramar