fredag 17 september 2010

Välkommen Alice!

En liten kattflicka på 16v har flyttat hem till oss idag. En trörr sådan när bilderna togs=) Hon är så fin! En riktig whiskas katt med fina vita eyeliner runt ögonen. Hon är inte så inponerad av Ozzy däremot. Hon bor just nu i ett av rummen nere, har satt för ett kompostgaller med en öppning på. Så Ozzy inte kommer in, men hon kommer ut o kan även gå in där om hon vill vara i fred. Hon har en sån härlig svans, en riktig rävsvans. Såå tjock o maffig!! De e nått jag fastnar för hos katter, en tjock svans=) En riktig lite kurris är hon, helgo!
Lite lustigt att jag döpte henne till Alice, då Ozzys syster heter de. Men jag tycker det är ett sånt fint namn. Plus att de passar in med de andra namnen jag har/haft på mina katter. Ludde kallades Luddis, Wille kallades Willis, junior kallas Junnis osså Alice då=)


Trött i ögat, många nya intryck!
En stooor gäsp!







1 kommentar:

Sofie sa...

Vilken sötnos. Hoppas att ni kommer att trivas tillsammans