torsdag 11 november 2010

Gårdagen började jag o Ozzy med att skotta!=) Tycker faktiskt det är roligt!
Skottade av vid båda infarterna till gården, blit så lätt vallar där annars om de plogar vägen o man sen åker ut över dom innan man tagit bort dom. Så då gjorde jag i förebyggadnde syfte innan husse skulle komma hem. Men såklart så såg jag lite senare att de kommit o plogat, o gjort en fin vall. Så de va bara ut o skotta igen. Sen så lekte jag o Ozzy i snön. Han älskar verkligen vintern!!!
Passade sedan på att städa övervåningen! Gick snabbt o smärtfritt. Har gruvat mej för de ett tag, varför vet jag inte, va nog bara lathet=) haha...

Åkte sen ner till jobbet o hyrde en film, o bara slappade till den. Sen på me kläderna o ut på promenad. Gick flrbi jobbet o lämnade tebax filmen o fortsatte sedan bortåt. Blev en lång o skön promenad. Om man bortser från vöglaget då. Kommunen är verkligen skitkassa på o sanda!!!! Man får gåp som en gammal tant. O när man har en golden med sej som är överlycklig att vintern e här, o som gör sina spratt titt som tätt. Då får man verkligen se vart man sätter fötterna. Det roligaste var närstan att den enda vägen som jag såg var sandad när jag var ute, var gångvägen mellan kommunhuset o deras parkering...de tänker ju på sej själva iaf!!....

När husse kom hem sen så tog han ut fyrhjulingen o ploga av hela gården. Många tycker jag är knäpp som går o skottar för hand när vi har maskin till det. Men jag tycker att det är lite kul som sagt, sen så tycker ju Ozzy att det är superkul när man kastar snö med skyffeln. Då fluger han sm en virvelvind i luften=)

En annan rolig sak. Fick mail av grannen att deras Tilda löper nu. Hon brukar säga till så jag e förberedd om Ozzy skulle bli orolig lr så. Men jag har inte märkt nånting alls!!=) Han har inte ens smitit över dit nånting nu. O det brukar han göra, vare sej hon löper lr inte. O gå där o lukta o lukta. Han gillar verkligen Tilda!!=) Haha!!

Hihi o en till sak!! Jag tog 4st orkidéer efter farmor förra året. Jag har ingen erfarenhet av dessa mer än att de jag haft har jag tagit död på. Vet inte hur det kommer sej men dessa har hållt sej vid liv. Jag har nig kämpat mer iom att de e efter henne. Sen så har hon sagt att man ska ha dem 30min i vattenbad var 14:e dag. Vilket jag inte heller gjort. Så de var lite ledsna. Men, så för några veckor sen så satte ja de i vattenbad o bara ett par dagar efter de så börjde de får liv. Kommit massa knopp på ena o på en annan e de påväg. Samt att deras blad har blivit mycket finare. De fick sej ett vattenbad i tisdags igen. Så nu ska vi ha blommor snart!!!=)

Så vad ska vi göra idag då? Ska ta o damsuga av här hemma iaf...sen så får vi see vad dagen erbjuder=)


( o nej Sofie, de blir ingen bild på håret. Du får se de i verkligheten sen ist. Ska man ta kort på sej själv så måste man ju se anständig ut, o de gör jag aldrig när jag e ledig, haha. )

1 kommentar:

Sofie sa...

Ja jävla kommun. De är fan skitdåliga på att både ploga och sanda. Stackars pensionärer