måndag 8 november 2010

Slakt

Måste erkänna att det var väldigt intressant i söndags. 2st kor va det, och ja vanliga kossor, muuuuu!!=)
Jag klarade inte av att titta när de sköt dom, men resten var inga problem. Då innebar de att skära i halsen så blodet kom ut, frakta iväg den me traktor till själva slaktstället, skära av allt skinn, ta bort fötterna, skära upp o tömma magen m.m. Många skulle nog tycka det var obehagligt, men så fort de var döda så kände jag ingeting. Ungefär på samma sätt som när man jobbar med pengar, de e inte pengar i mina ögon, bara lite papperslappar som jag byter med kunderna=)

Jag är en hårding!!!!!;D


Nu har jag då iaf blod ett bra tag framöver. 6 liter tog jag. Har haft upp i små byttor o dryst in. Så när de e dags o spåra så e de bara o ta en bytta. Så slipper man tina upp o frysa in samma blod flera gånger.




2 kommentarer:

Mirre sa...

Hua, hade inte kunnat se ngt av det, bevare oss , stark du är

Det var schampoo och balsam det där och det är bra produkter, nu använder ju jag för sensetive scalp, kanske inte alls blir strävt av den produkten som är för normalt hår osv.

Så kör på det tycker jag. Sedan skrev jag ju både för och nackdelar =D

kramar

Mirre sa...

Hejsan, tack snälla för raderna

Hoppas att allt är bra i snön =D
kramar