tisdag 19 april 2011

Onsdagen i Spanien började jag känna av soleksem fram på bröstet. Natten till torsdag o natten till fredag fick ja gå upp flera ggr o smörja då de kliade så mycket o sved.

Inatt sov ja ca 2 timmar sen vaknade jag va att jag kliat upp allt, sen kunde ja bara sova till o från..flera ggr fick ja smörja, men då jag rivit upp altt så sved o klia de utav bara faaaaan!!! kunde inte ligga på sida för då sved o stramade de önnu mer..bläää...imorse va de som varfyllda prickar o hade spridit sej...åkte då till apoteket för o köpa kortison..hon i kassan tyckte däremot att de va doktorn som gällde då jag haft de så länge. Hon sa de kunde va nått annat jag reagerat på. O om jag inte bllivit bättre till senast imorrn bitti tyckte hon ja skulle ringa sjukvårdsupplysningen. Gjorde de direkt ja kom hem o där vart de oroliga över bältros..hon sa jag skulle ringa vårdcentralen o få tid o hade de ingen tid idag kunde jag ringa tebax till henne så skulle de överväga en akuttid åt mej. Där vart jag nervös. Ringde vårdcentralen o där började de oxå prata om bältros o ville ha in mej direkt. 5 min senare va jag på plats. Sköterskan som tog emot mej sa typ bara; de där ser inte bra ut, kag måste hämta våran hudläkare...hon konstaterade då att de va ett grövre fall av soleksem så jag fick både tabletter o stark kortison utskrivet.. Men nu ska ja väl banne mej bli bra iaf! Har aldrig varit med om detta förut, aldrig reagerat på solen såhär... Hon sa även avv området kommer va känsligt en längre tid nu o att de får inte utsättas för sol på hela sommaren...ja får gå me polotröjja helt enkelt då=P
Jaja, huvudsaken jag blir bra!!



Har skaffat en liten widget till höger oxå=) hihi

1 kommentar:

Marie sa...

Hualigen får klåda, kliar bara jag läser =D. Hoppas att det hjälper nu, stackare

kraaaaaamar