onsdag 25 maj 2011

Igår va ja på återbesök hos barnmorskan. Allting såg bra ut, förutom mitt järnvärde. Hon sa sist ja va där att jag kunde börja me niferex för min trltthet o huvudvärk. När jag kom hem så såg jag att jag hade kvar av min multi kvinna som oxå innehåller järn så ja körde på de ist, huvudvärken försvann, men inte tröttheten. Nu tog hon blodprov o värdet va för lågt så nu va jag väl tvungen o börja me de där tabletterna då, haha!
Lyssnade på bebisens hjärtljud oxå. Fick en riktig klump i magen för de va sååå mycke tystare än sist. Så jag väntade bara på att hon skulle säga att nå va fel. Men de gjorde hon inte..då nämnde ja att de va ju så tyst. Men då hade hon inte skruvat på ljudet i apparaten så mycket. Haha va fjompig man är då!
Sen så mätte hon även magen. Lr livmodern, nerifrån o upp. 24 cm låg jag på o precis på linjen va man borde.

Tog även upp mitt illamående som jag haft ett tag nu. Hon frågade lite hur o var de satt, sura uppstötningar m.m. Så frågade hon om det inte kan vara magkatarr? inte vet väl jag haha! Skulle prova me novalucol lr liknande om jag ville.
Jag själv tror inte på nån katarr...tror jag! Tror mer att de börjar bli trångt i magen så bebisen trycker på saker så illamående uppstår.

Nu ska ja äta lite frukost o sen ut på promenad=)


1 kommentar:

Marie - Tävling Pågår sa...

jag brukar ha magkatarr ibland, och jag kan må illa, men mest har man jätteont i magen

Bra att allt var bra =D
kramar