fredag 9 december 2011

Ozzy går på diet=)

Godiset som vi köpte.
1 skiva ost motsvarar 5st godisar, 1 köttbulle motsvarar 4st o 1/2 korv motsvarar 7st.
Får en o tänka till lite=) Då kan man hellre ge 5st godisar på en dag ist för 5st kottbullar. Då har man bara gett 1 köttbulle=)

Ja har ju glömt o berätta att jag satt Ozzy på lite diet=) Detta året har varit skit rent ut sagt så han har lyckats fått ett par extra kilon. Först så skar jag ju upp foten o fick sy, o med det inte gå på foten på 4 veckor. O efter de vart de korta promenader bara iom att det var jobbigt åt mej.
Sen så fick han ju kennelhostan o 4 veckors vila på det. Jag hade från vecka 29 i min graviditet komplikationer o fick inte gå osv... O husse han rastar Ozzy såklart men de e mer i springa fort fort o leka jaga osv..o då tränas visst inte samma muskler o så som vid promenader har jag hört. De kan vara mer ansträngande för en hund att gå fint än o tokspringa..
Sen att han är kastrerad kanske har bidragit lite till de oxå.. tycker att han har hållt sej bra i vikten ändå fram till att allt gick på skit i år då...
Iaf så hade jag presentkort hos veterinären i Hedemora så då tänkte jag att jag köper mat till Ozzy för dom. Vägde honom oxå o 41,2kg väger han..jag tycker själv inte att de e så mycket då han vägde 37kg när vi fick hem honom vid 7 månaders ålder. O då va han jätte fin i hullet! Jaja, man ser att man kan ta bort lite, men jag har iaf en lycklig o glad hund, som ska få bli nått kilo lättare=)
´
här kan ni läsa om hundfodret

1 kommentar:

Marie sa...

aha det är hårda tag som gäller nu då, men det brukaar gå ganska fort faktiskt

Hoppas att allt är bra?