söndag 3 juni 2012

Lilla Ozzy....


Ja, vad det händer grejjer...

Började med att i onsdags så gnydde Ozzy till när han hoppade in i bilen..
Dagen efter var han inte sej själv..när jag släppte ut han på morgonpinken så sträckte han ut sej som han brukar..gnydde då till igen o sprang upp på altanen o skulle in.
La sej sedan i sin säng..efter några timmar släppte jag ut han igen då han måste ju pinka..han gick inte av altanen förens jag följde med honom ner på gräsmattan.
Gnydde sedan till ett par ggr inne då han reste sej upp m.m.  o då skakar han efteråt oxå, antagligen för det gör så ont.
Lämnade aldrig min sida, satt med huvudet i mitt knä när jag gav Filip mat m.m.
Avstod korvar som vi la nedanför backluckan då vi varit ute o åkt bil, han stannade kvar i bilen ist. Fick ett grisöra som han la ifrån sej o satte sej o tryckte mot ytterdörren.
Badrummet avstår han vanligtvis ifrån, då de betyder badning o de tycker han e tråkigt.
Badade Filip på kvällen o Ozzy kommer in o sätter sej breve mej...

Nått e inte rätt!!

Mitt första antagande va hans dåliga höft..

Ringde vet på freda morgon o fick komma dit.

Hon klämde på hans rygg o han reagerade vid korsbandet.
Hon sa att han har ont i ryggen, antagligen för att han belastar framåt, för o avlasta bakbenen iom höften.
Han redgerade inte alls på när hon kollade benen iaf, han hade bra rörlighet o muskulatur.

Fick rimadyl utskrivet 100mg o skulle äta 3/4 dels tablett morgon o kväll, alltså 75mg mårgon o kväll.

Märket tråkgit nog ingen skillnad, då han fortfarande gnyr ibland då han reser sej o följden e skakningar..

Ringde strömsholm för råd, falun hade fullt upp så dom gick inte att nå.
Min undran va om jag borde märka nån skillnad när han äter smärtstillande..

Han som svarade menade då på iaf att skillnad borde jag märka iom den dosen av rimadyllen han får, att jag skulle få en riktigt utvärdering vad felet är, röntken, om han kanske har ont nån annastans, lr värre ont än den muskelgrejjen jag fick till svars hos vet.

Så imorn ska jag ringa o be o få en ny tid för riktig klarläggning!!

Han sa även att Ozzy skulle vila, för om han e tillfälligt smärtlindrad kan han göra nått som han får ondare av senare.., o veterinären jag va till i fredags sa att han skulle va som vanligt med promenader o så, o lös vab ra för då gör han de han själv klarar av. de enda hon avrådde va cykling. rekomenderade simning.

Nu känner jag mej arg på vet jag va hos i fredags för hon tog oss så lätt..
Nu är frågan..ska jag ringa tebax till dom igen o få komma tillbaka dit, lr ska jag ringa nån annan???



1 kommentar:

Anonym sa...

Be att dom kollar Spondylos - Bianca har det och det är ärftligt!