lördag 11 augusti 2012

Diggar Filip avslappnade stil i vagnen på promenaden i onsdags=)


Lite senare på dagen gick vi till lekparken ovanför Säterdalen o gungade, åkte rutchkana (stavning?) o Filip fick även prova den stora gungan som visas på bilderna nedan. Jag ursäkar den hemska matchningen av kläderna, men precis när vi skulle iväg så satte jag ner Filip på altanen o han hittade snabbt på Ozzys vattenskål. Välte ut den o plaskade runt med rumpan i den. Därav tog ja de närmsta byxorna jag hittade haha=)



Han tycker verkligen om att gunga o åka rutchkana=)
Sötisen!
Om mindre än 4 veckor är han 1 år!! Går så otroligt fort!

Har även lyckats få han o äta välling vilket han totalratat tidigare.
Tror att det är nappen med de större hålet han har ogillat lr konitenet på vällingen då den e grynigare än erättning, så jag har vant han med nappen o blandat 1/4 del välling med 3/4 ersättning i några dagar.
Sen igår så provade jag med enbart välling o det gick ner=)


Ozzys rehab träning rullar på iaf.
I torsdags avancerade han till 3*5 min.
Det var lite prat om o ge sprutor, 4 st med en veckas mellanrum som är för lederna.
Lite anti inflamatorikt, hjälper ledvätskan osv.. men i torsdags ville de inte ge han nån då han hade varit lite nedstämd sen sist vi va där. Denna ggn berättade jag att han va mycket gladare, antagligen för att vi promenerat mer o iom de så har han blivit lyckligare. Innan har han ju vilat mycke o antagligen haft tråkigt.
Så kanske from nästa vecka får han sprutorna.

Sa ja till dessa sprutor för våran veterinär Torkel har pratat om dessa o rekomenderat dom tidigare.

Inga kommentarer: