fredag 24 augusti 2012

Det gör nästan ont i hjärtat att Filip sover så bra själv.
Mamman vill ju vara nära han jämt!
Inatt sov han från ca 20.00 och kl 20 över 8 gick jag upp imorse.. Inte ett ljud hörde jag. Jag får nästan ont i magen när jag vaknar o ser hur mycket klockan är o jag inte hör nått från han. O speciellt nu när de e så många timmar i sträck han sover!
20 i 9 började de mumlas inne från hans rum o jag va snabb in då haha
saknade ju han!=)
Då hade han inte ens hunnit resa sej upp. Annars brukar han stå upp i sängen o hoppa lite o prata=)
 
Nu har han precis gått o lagt sej.
 
Och jag mina vänner, då de e officiellt nu, har setat på arbetsförmedlingens sida o fyllt i diverse uppgifter där för en eventuell inskrivning.
Macken där jag jobbar har högre makter val att den ska läggas ner!
September ut finns den kvar sen e de slut med bemannad station i Säter!!
De ni! De går frammåt med allt tycker jag! Usch ja e så arg! Hinner inte en komma tillbaka från mammaledigheten o så har man inget o gå till sen.
Mina fp-dagar e slut fick jag brev om igår.
Hade fyllt i fram till sista oktober då de stod på min sida att jag hade så många dagar kvar. O så fick man brev igår att dagarna tog slut den 6 augusti, så sidan måste ha buggat när jag va in o la in mina sista dagar..
Visst, jag har 180 agar som pappan kan överlåta till mej.
 
Men vad som jag funderar över är om jag anses som arbetslös nu då jag har slut på fp dagar? Eller är jag de först när macken läggs ner, from 1 okt?
O dagis? Har ju sökt plats åt Filip från oktober. Kommer han in då?Jag får ju inte ha dagisplats om jag inte jobbar eller är arbetssökande, och jag kan ju inte jobba om jag inte får dagisplats
 
Sen har jag hört att så fort dagarna är slut måste man anmäla sej som arbetssökande annars försvinner den sjukpenninggrundade inkomsten eller vad det kallas. O den vill jag ju ha som den är nu, baserad på min tidigare inkomst annars får man ju ut lågnivå o de går inte alls att leva på...
 
Ååhhhh jag blir tokig! Massa jädra funderingar o oro o skit allting!!!!
Bläää!!!!
 
 




Inga kommentarer: