torsdag 22 november 2012



Åh vad roligt det var igår o jobba!!
Nu vill jag mer mer mer!!!

När jag kom så hade dom rast, att göra då var att hålla koll på dom=)
Sen kom det en pojke som ville spela King med mej..
Ehh..ok=)
han förklarade lite snabbt hur man skulle göra, jag fattade noll, haha men ok vi kör.
Passade på o fråga hela tiden hur man gjorde..
det gick iaf ut på att man stod i en fyrkant, i varsin ruta o den som var king skulle börja o säga tex fot med, det betyder fot med stuts. då studsar jag bollen o sen bollar iväg den med foten till en annan som ska ta emot den o sen bolla iväg den med foten till nästa osv. Sa man däremot fot utan så fick det inte va nån stuts på bollen emellan bollningarna. ja mycket att lära. Man kunde välja vilken kroppsdel man vela o man kunde även säga just kroppsdel (med eller utan) o då va de valfri kroppsdel man skulle bolla vidare med.
Det var kul o få leka lite, kom ytterliggare 2 pojkar o ville vara med.
Och ett ord som värmde gott var när den ena kallade mej för fröken=)=) hihi
sen gick vi in o de skulle "jobba". färg lägga ett troll stod på schemat.
Jätte duktiga!! Sen var de lekkort, man fick ta ett kort som föreställde det man ville leka med. 2 o 2 på varje station, tex lego, modellera, barbie m.m.
Då gick man runt o kollade till dom. Jag gick till ett rum o hade hand om 8st där. Gick runt o satte mej vid dom ett tag var o pratade lite osv.
Sen vart det samling då fröken skulle läsa upp sagor de hade skrivit själva tidigare.
Sen mellis o sen fri lek. Jag spelade då memory med en pojke. Rim-memory, man skulle para ihop bilder som rimmade, tex stol - kjol.
Förlorade 2ggr i rad mot en 7åring haha o då lät ja han inte ens vinna utan jag försökte verkligen!
Får helt enkelt erkänna att hans minne var bättre än mitt!=)
Jätte roligt jobb!
Kände direkt att det är ett jobb som ger mej massor! Mycket mer än de tidigare jobben jag haft, stå i kassa o stressa runt i utbyte mot ja ingenting egentligen om man jämför med detta, att få vara med o lära saker som de har nytta av resten av deras liv! Stort!!





1 kommentar:

Anna sa...

Vad skoj att du gillade att jobba på dagis!

Geocashing är att man är ute & letas så burkar (casher) som man loggar.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Geocaching