tisdag 1 december 2009

Nytt

Idag har jag varit hos min kära vän Johanna och klippt och färgat håret. Hon är frissör dårå=)
Är super nöjd! Tack snälla du!!!=)

På hemvägen fick jag för mej att jag ville göra om i köket. Så jag svängde förbi hemma en vända och sen ner till färgaffärn och köpte färg till panelen. Har kvistlackat och grundat den nu. Imorn blir det första riktiga målningen. Beställde även tapeter.
Va där ett bra tag och klurade på tapet o färger..hade tagit med mej en kakelbit från köket (som blivit över sen det sattes in såklart) =), så jag fick ihop det med färgerna. Tog lite prover med hem innan jag återvände och slog till=)
Nu är jag helt slut i handen och nacken. Blir att göra natten snart så jag orkar med att måla imorn oxå.
Jag är ju lite knäpp!, iom att våran kompis som är målare, kommer i helgen för att spackla i ett rum uppe som vi sen ska tapetsera. Haha, och vad gör jag, börjar i köket och beställer tapet dit=) Lär ner på färgaffären snart igen o fixa tapet till det andra rummet oxå. Är sååå kul och göra om. Och göra det som man själv vill ha det!!!

Ozzy har varit så duktig och hållt sej ifrån köket när jag har målat! Duktiga han! Ville ju inte att han skulle gå in där och färga ner sej. Därför så började jag måla ganska så sent. Så han hade gjort sina ärenden i köket redan för kvällen=)
Har nyss varit ute på en promenad med Ozzy. Härligt att det har blivit kallt. Så blir han inte lika lortig hela tiden! Man njuter lite mer av promenaderna oxå när man slipper simma fram på vägarna;)
Nej nu blir det god natt!=)

3 kommentarer:

Mirre sa...

Hej där, vad kul att du nappade på fönstret, samt kul att du hakar på promenader framöver =D

Superkul att göra om hemma också, man mår så mykt bättre då =D

kram

Johanna sa...

kryptorchid innebär att den ena eller båda hans testiklar finns kvar uppe i bukhålan. Normalt vandrar de ner i pungen runt 6-8 veckors ålder, men det kan dröja fram till 6 månaders ålder, i något enstaka fall ännu längre. En hane som inte får ner båda testiklarna i pungen får ej ställas ut eller användas i avel. Defekten är ärftlig och båda föräldrarna är anlagsbärare.

Ang. sthlm så ska jag nog dit båda dagarna och bo hos antingen en kompis eller släktingar. Men skiter sig det åker jag på söndagen och då kan vi samåka :)

Mirre sa...

Hejsan hur är det? Hoppas att allt är bra, ni får ha en störtskön kväll kramar