måndag 8 februari 2010

Blev en tripp till pappa idag. Men har inte hunnit titta på filmen, då jag har haft fullt upp ändå.
När jag åkte hem var det en stolle som var tvungen att ligga nästan i baken på mej. Varför måste vissa göra det? Det är lixom 100-väg plus att det är halt ute nu så hade jag behövt bromsa för något så hade han säkerligen hälsat på Ozzy i bakluckan. Det enda jag kunde komma på att göra var att åka i jätte ojämt hastighet. Höll 100 för att sedan släppa gasen o komma ner i 80. Höll 90 en stund för att sedan åka 100 igen osv. Tillslut verkade han tröttna o körde om. O la sej i baken på den framför mej ist. Vilket pucko!!!


Sen en annan irriterande sak...när jag stog i duschen vid kl halv 9 ikväll så ringde de ett konstigt nr. Antagligen telefonförsäljare. Jag har NIX så de inte får ringa mej. Men läste nånstans att undersöknings-företag får ringa ändå. Lika får försäljare ringa om de har uppdrag från ett företag som jag är kund hos. Tex jag har Tele2, o då får försäljare ringa o fråga om jag vill köpa Tele2;s mobila bredband tex. De e irriterande. För vill jag köpa till något till mitt abonemang så ringer jag väl själv!! O att de ringer så sent!! Nej, usch för dom!
Förut när de ringde i uppdrag från Tele2 o tyckte jag skulle skaffa mobilt bredband (vilket jag en gång tidigare tackat nej till då de ringt, men de har väl dålig komunikation på sitt jobb kanske) iaf, så sa jag att jag inte var intresserad o att jag tackat nej tidigare. Då säger han i luren att jag måste ha missförstått hans kollega..jaha? tänkte jag. o så berättade han hur bra de va me abonemanget osv. o jag sa igen att jag var inte intresserad. -Men nu missförstod du nog mej, svarade han då. O så började han fråga om mitt personnr o adress stämde. Sen så sa han att vi skulle bara göra en kort inspelning sen va de klart. -MEN JAG VILL INTE HA NÅGOT, halvskrek jag i luren då. -Men nu missförstår du mej igen, svarar han. -Vad är det jag missförstår? Det är du som inte fattar nått. Jag vill inte ha nånting, svarade jag o slängde på luren. Asså tänk om den personen kör med samma stil om han talar med äldre människor som kanske inte hinner med allt han säger o svarar ett ja för mycket. Undrar hur många kunder han lurat till sej...Så där borde man inte få hålla på. Men de får väl betalt för hur många de värvar så alla kör väl med sin egen stil. Men den där personen skulle jag vilja slutade med sitt jobb!!! Ysch va arg jag va då!

Nog om drygskåp!!!=)



Det blev en kvällspromenad med Isabelle o hennes Elliot, blandning mellan chihuahua o papillon. Ozzy tyckte det var roligt med en liten kompis=) Gick jätte bra att gå ihop, även om Ellior verkade tycka att Ozzy var lite läskig i början. Ozzy ville såklart fort fram o busa när vi mötte upp dom, de va nog de som vart lite läskigt för Elliot=)



Inga kommentarer: