fredag 19 februari 2010

Haveri

Vilken dag!!!=S

Började med uppstigning 05.00. Lite segt iom att jag stängde igår och när jag kom hem så fastnade jag framför OS, jag som inte ens är intresserad. Men kanske måste erkänna att jag börjar bli, kul o kolla på svenskarna iaf=)

Kl 10.30 vart det totalt strömavbrott på macken. Tydligen i hela Säter, vissa hade även haft avbrott 2 ggr, vi klarade oss med 1 ggn iaf. Hade en kund i biltvätten just då, o som satt i sin bil. Han kunde backa lite så han kunde kliva ur, men portarna var totalt låsta så han fick vänta kvar med mej. Har aldrig varit med om att det varit så lugnt o skönt på macken, allt avstängt o tyyyyst=) En halvtimme varade avbrottet. När strömmen var tillbaka o jag skulle starta upp kassan igen, så låste den sej. Kvittoskrivaren ville inte vara med så då låser sej datorn iom de. O iom att kassan är låst så fick jag inte upp kassan o kassapumparna till tankningen gick inte o använda iom att de styrs av kassan inne. Ringde support o förklarade o de sa att skrivaren nog hade gått sönder iom strömavbrotten. Kan förstå de iom att det small till rejält i hela macken då strömmen gick. De frågade om jag kunde använda en annan kassa, men jag förklarade att vi har bara en. Så han fråade om jag ville att de skulle buda ner en ny skrivare, från Stockholm. Så det fick det göra. Så jag satte upp lappar på pumparna ute att det endast gick att tanka i kortautomaterna, samt en lapp på dörren att det bara gick att handla kontant. Fick köra gammal hederlig metod med en liten egen kassa i ett kuvert. sen kl 14 fick jag gå hem då mitt pass slutade, så Sören fick ta över eländet. Hoppas de har kommit fram nu så han får nån ordning på det hela. Men jag tycker att det gick rätt bra ändå. Man fick träna huvudräkning + sättas på prov av hur mycket artiklar man kunde priser på i huvudet=) Samt massa problemlösningar. Att man är så beroende av en dator nu för tiden...

Nu är jag ledig i helgen, känner att detta blir en tidig kväll då det inte blev mycket sömn inatt. Imorn ska jag hem till Isabell som har födelsedagsfest, hon fyller på söndag. Var in på systemet efter jag slutat o såg att de fått in säsongs-cidern Spring, x-ider som gör den. Drack den förra året på Janssons o den var riktigt god, kul att den kommit tillbaka en liten vända. Så jag köpte 4 st sådana att lyxa till det med i helgen=) hihi...

Ska tydligen komma massa massa snö i helgen. Började redan igår...vill inte ha mer snö nu. Hade just börjat få lite vårkännslor då solen har vart framme ganska så mycket på sistonde. Men slut me de nu, då vi tydligen ska ha ännu mer vinter....


1 kommentar:

Mirre sa...

Hua vill ej ha mera snö nu, det räcker =d

Piggare nu?
kramkram