måndag 1 februari 2010

Helgen över och ny vecka väntar!=)

I lördags tog jag o städade ur rummet uppe som e nytapetserat. Ut me pappen som legat på golvet o allt annat skit som stod där. Damsög o torka golven o torka ut fönstret. Sen så satte jag upp de nya gardinerna jag köpt. Har köpt likadana som vi har i sovrummet, fast vita=) tycker dom e såå snygga så jag hade bestämt mej för att de ska jag ha där uppe=)
Först när jag kom in på hemtex i fredags så fanns det bara en längd av dem=S O jag frågade om det inte fanns mer, för jag bara MÅSTE ha dom!! O de skulle finnas 9. O hon gick ut på lagret o leta....o leta o leta...o leeeeeta....sen tillslut så kom hon ut med en till åt mej!! Man ska ha tur ibland. Trodde inte hon skulle hitta några med tanke på hur länge hon var borta o letade. Kanske var så att de hade väldig o-ordning där på lagret=)
Så de gardinerna sitter uppe nu, men måste fållas upp. Det är nästa steg o mäta lite.

Här kan ni kika på gardinerna, dessa i svart har jag i sovrummet. O lika fast i vitt i det " nya" rummet uppe=)

http://www.hemtex.com/sv/Start/Vardagsrum/Gardiner/Langder/Gardinlangd-Algrenar2/

sen så tog jag upp 4st krukor som jag köpt för länge sedan o bara stått i källaren. Bruna med ljusbruna streck som snurrar sej runt krukan. De fick bo i fönstret där. + 2 st vita hängande lyktor. Nu fattas blommor. Och alla andra möbler då, haha=)
Hade köpt nya handtag till garderobsdörrarna som jag målat om. Och efter att vi mätt o grejjat på den första, o borrat 2 hål o sja sätta dit handtaget....då e skruvarna för korta som va me i förpackningen!!! *grrrrrr* så idag ska jag åka till järnhandeln o köpa längre. Hoppas det finns!!

Idag ska jag även iväg o jobba! Sen imorn ska jag med pappa till Falun och ta ur stygnen o byta gips! Ska även passa på o gå in på djuraffären i Borlänge då. Ozzy äter ju såå dåligt. Iaf torrfodret, de äter han inte alls typ. O när jag var inne på djuraffären i fredags så fick jag med mej lite mat av annat märke, små små bitar och det var känt för att vara väldigt smakrikt. ozzy åt det glatt på en gång då på kvällen. Han sa även så i affären; han äter ju säkert detta på en gång iom att de e nånting annat än vad han brukar äta. Men då har du ju lyckats o lura han, för då ser du att det går bra att äta denna mat utan att behöva blanda i någonting annat i det. Vi har ju annars blandat i kattmat åt Ozzy, o då äter han. Vårat fel att det blivit så, vi vet! MEN, till vårat försvar så har vi ansett att hellre blanda i nått så han äter o inte går hungrig=P Den nya maten kostade 689kr för 15kg. Den jag har nu, Royal, kostar 599kr för 12kg. Så ingen större skillnad egentligen. Men den nya (som jag såklart inte kommer ihåg vad den heter) får man 11:e påsen gratis=)

Har mailat med Svenska Jaktportalen oxå (hette de så tro) För de ska anordna kurser snart, så vi ska anmäla oss till en till vardagslydnadskurs. 1 år sedan vi sist var på kurs och jag känner att både jag och Ozzy behöver en uppfriskning av det=) Sedan så har de spårkurser oxå som vi ska anmäla oss till sedan! Där målet i den kursen är att klara ett anlagsprov. det ser vi fram emot!=) Det är jätte kul att gå spår tycker både jag och Ozzy!=)


Nej nu lär vi ta oss i kragen o göra nått vettigt av denna dag innan det vankas jobb!=)

3 kommentarer:

Mirre sa...

Kul med jaktträning =). Samt vad najs det låter med allt ni gjort, du får visa bilder =D

Hemtex i Avesta eller?, ska kanske ta mig dit, Jag brukar också planera i huvudet hur det ska se ut innan =D
Kram

Mirre sa...

Jättefina gardiner, =D Nu är jag inne på mera färg så ska kika in det. Annars hade jag lätt halkat in på de där, för jag älskar svart och vitt =D

kram

Mirre sa...

Hej där, allt bra ikväll? Tycker det är skoj med långa inlägg, skulle aldrig lykas klura ut inlägg med mera text haha.

Kram