torsdag 28 januari 2010

Igår började jag skriva detta inlägg, och när jag var klar så kom jag åt en knapp så allt försvann!! Glaaad blev jag då, inte! Men idag nör jag gick in o kika på en annan flik, då fanns allt där, sparat. det är nämnligen så att sidan sparar automatiskt då o då när man skriver, O i går gick jag in på o skriva ett nytt inlägg igen, för jag trodde att det var där det sparades, men de va de inte. Så då la jag ner allt o slog av datorn. Men som sagt idag kikade jag på ett annat ställe o där va mitt inlägg=) Lite tur ska man ha ibland. drygt o skriva om när man hade skrivit så mycket!!

Jobbade öppning i förrgår, sen så vart det förlängt då chefen skulle ha möte med kommunen. Sen när jag väl kom hem så vart de o äta resterna av salladen som jag gjort dagen innan. Suupergod sallad! Jag hade i sockerärtor, tomat, gurka, feta, gustafskorv, purjo, salladsmix med massa olika salladsblad, kall pasta. Var säket nå mer i oxå men kommer inte på nu=) haha, supergott iaf! Just med blandningen av smakerna från sockerätror, feta o gustafskorven. Prova!!=)

Sen på kvällen tog jag med mej husse på en promenad med Ozzy, härligt när det snöar så!! Sen efter den så tog vi bilen till åkern så Ozzy även fick busa o leka=) Sen va han en nöjd vovve!

När vi kom hem så hade jag bestämt att Ozzy skulle bada. Har inte badat han på lääänge då det varit så kallt ute! Men igår skulle de ske. Haha iaf, när vi kommit hem från åkern hade Ozzy hoppatupp i soffan o lagt sej medans jag föberedde i badrummet. När jag var klar så gick jag ut o tvrummet o ropade på Ozzy att komma. Han bara låg kvar o tittade på mej. Han brukar aldrig göra så, isf ute om han inte vill gå in, haha, men aldrig inne. Då tänkte jag att om jag puttar på honom så kanske han kommer. Nej nej, ännu tyngre blev han. Men vad i hela friden tänkte jag o tog på han halsbandet o nästan drog han ner för soffan. Han va bra tung o ville inte. Men så fort vi fick lite fart på hans ben så gick de bättre. Haha undra varöfr han gjorde sådär? Ville han bara sova, eller ville han rakt inte bada kanske? Väl inne i duschen gick allt som smort, han är så duktig o duscha!! Sen när man e klar o ha torkat de värsta så blir han sååå glad när han får springa ut o visa sej=) o han blir helt spattig o ska busa. Brukar lägga ut en handduk på golvet o den slänger han sej ner på. O så tar jag en till handduk o torkar honom mer med.

Igår jobbade jag stägning, skulle egentligen gjort det idag oxå men jag hatr tagit ledigt!=)
Tänkte att jag skulle åka till Borlänge en vända o kika i lite affärer. Har några presentkort sen jul som måste avverkas=) Sen tänkte jag kika förbi hos pappa en vända o se hur det går för honom o foten. Ozzy ska då vara hos svärmor o svärfar o fjäska lite för dom=)

Nu lossar Ozzy hår till förbannelse! Han brukar göra det när han är nybadad. Bara man drar handen längs ryggen så får man en tuss i handen. Men det gör inget, för han är såå mjuk o len nu när han har badat!!=)


Nu ska vi se om jag lyckats o ändra signaturen till transparent bakgrund!=)





Jaha nu vart signaturen svartvit..............hmmmm....=/
Nu ändrade jag bakgrunden till vit ist, då vart det bra=)

1 kommentar:

Mirre sa...

Hej där, vad rackigt det är då det strular då man skrivit ett långt inlägg. Men mina inlägg sparas också aoutomatiskt om jag missar det.

Hoppas att allt är bra, det var ett ag sedan vi hördes
kramkram