onsdag 24 mars 2010

Igår va jag med Johanna på gruvplanen o filmade henne o Edda!
Dom är så fina ihop!!=) Man blir även extra taggad till sin egen träning när man ser dom o hur duktiga dom är!!

Har ju lite smått börjat klickerträna. Har gjort lite klick-godis, klick-godis. O ge kommandon han kan o sedan klick-godis på de. De går okej. Har även börjat träna lite med apportbocken jag köpt. Ozzy har aldrig tidigare visat intresse för apportering med mej. Börjat lite smått med att sätta Ozzy o lägga apporten framför, o då han nosat på den; klick o gottis=) Han lär sej så fort. Vi har ju kommit lite längre än så faktiskt. Men tänkte berätta då jag inte berättat om våra apport-framgångar tidigare=) Nu har vi iaf kommit så lång att jag sätter han i köket. Lägger apporten i hallen (2m bort ca) går tillbaka o sätter mej bredvid Ozzy och sägger Apport. O han springer o hämtar den o kommer tillbaka=) YESS!!!!!!!!!!
Tidigare när vi bara tränat med o ha haft apporten framför honom o säga apport så brukar han typ slå på den o dra runt på den innan han tar upp den. Varför gör han så tro?
Han gör inte så när den ligger en bit ifrån honom o han ska fram o hämta den.

Hur som helst så är jag super nöjd! Kul att se framsteg i träningen!


3 kommentarer:

Sofie sa...

Heja Ozzy och matte med klickern. :) Det är ju roligt att klicka tycker vi med.

Anna, Alice och Ella sa...

Hej!! =)
Tack för raderna i gästboken.=)
Vad kul med klicker och framsteg i träningen! =)
Hoppas allt är bra med er.

Kram och nospuss från oss.

Mirre sa...

Ohh det är så roligt då man blir taggad att träna =D, känner mig inte på hugget nu, men blir snart då vi inte har så plaskigt skulle jag tro =D

jamen du vad intressant, det ligger ju massor i det du skriver ju

kram, tack för raderna