lördag 3 april 2010

Glad Påsk!

Glad Påsk!=)

Idag har jag haft skönhetsbehandling på Ozzy. Har klippt klor, hår runt tassar o fina till svansen på honom. Allt utan problem. Duktiga kille=)
Vi tog en långpromenad på förmiddagen. Jätte härligt väder. Förutom att denna årstiden är lite för lortig. Varje promenad lämnar man huset med en vit hund och kommer hem med en svart.
Igår var vi ute på en kortis med Sofie o flickorna. Astrid löpte, alltid lika intressant o gå promenad med en löptik tycker Ozzy. Han skötte sej väldigt bra ändå tycker jag. De enda är att han ska lukta o slicka om han får chansen o komma så pass nära=)

Tilda, på granngården, som vi var hndvakt åt löper oxå nu, och imorse när vi släppte ut Ozzy på morgonpinken så var han snabbt över på deras gård. Jag efter, och innan jag kommit runt huset så ser jag 2 hundar komma gående på vägen. När jag är påväg att hämta Ozzy så springer han ut på vägen o fram till dessa hundar. Den hunden han stannade vid för o prata lite med verkade snäll, den bakom stod o morrade. Jädra tok Ozzy till o rymma, o sen ut på vägen på de oxå!!! En arg, nyvaken matte va de då!!! Fick släpa han i kinderna in på gården o in på altanen, han stretade mot nå enormt!!
Annars kan han va jättre duktig om han är lös på gården o de kommer hundar på vägen, då säger man sitt o stanna osså sitter han bara o tittar på när de går förbi. Nu måste de ju vara för att han redan hade gjort ett hyss o va på granngården som han lika gärna kunde göra ett till hyss o springa ut på vägen! Jag vet inte?
Jag blir tokig på honom när han rymmer över på granngården! O han lyssnar NOLL på en!! Man får gå o hämta honom där o när man kommer nära han då, då springer han förbi en o in på våran gård i nån jädra bus-ställning. Då tror han att man ska leka! O ropar man på honom o han mot all förmodan skulle komma, då när han kommer genom häcken till en så lägger han sej ner direkt o ser jätte ledsen ut...Är jag otydlig mot honom när han gör fel? För är han påväg mot häcken o tänkt o gå över, o man ropar på honom innan han hunnit till häcken ens, så skiter han totalt i en. Hur får man han o förstå att han gör fel?
Han tycker verkligen att gräset är grönare på andra sidan. Ska även tillägga att detta beteende är även om grannhunden inte löper.

Nej, nu är de nog me gnäll=)

Trevlig helg!!

2 kommentarer:

Mirre sa...

jag skulle nog kasta ngt framför honom då han springer så han tvärt då kanske slutar och då kanske du hinner få kontakt med honom. För sådär gör och gjorde Bellman mycket förrut och då kastade jag en Mer petflaska framför honom med skruvar i så det skramlade högt, då tvärstannade han. Funkade de flesta ggr =D

Tror inte du är otydlig, men det har nog blivit en grej så han ser det som lek

kram

Mirre sa...

jaha kom ej min kommentar med? Näee man ska ju vara snabb, men de tär nog ide att iscensätta så du får träna bort det, men då ha lina på honom =)

Javissst är det snyggt =D
kram