fredag 9 april 2010

Full fart framåt!!

Har smått börjat o förbereda min kropp för den riktiga våren. Tog en vända på crosstrainern i morse, o varvade med lite styrketräning. Huh, vilken dålkig kondis man har..skyller på vintern!!! Jag o Ozzy har ju varit så duktiga o sprungit massor i Djupdalarna när det har varit inte allt för lerigt o blött ute. Längtar tills de torkat upp där!!!

Sen efter den lilla tuktningen tog jag o Ozzy en rask 75 minuters promenad. Det var riktigt skönt! Och Ozzy skötte sej galant, hade som målsättning att STÖRSTA delen av promenaden blir de Ingen som helst nosning, sniffning, luktning, you name it, som Ozzy har så mycket för sej=) Vi stannade till ca 4-5 ggr på mina vilkor som han fick lukta lite, sista ggn så passade han även på o rulla sej lite i en snöhög, såå skönt!!!=)

Nyss lagat en korvgryta med champinjoner, bacon o purjolök. Jätte gott!!

Nu måste ja borsta ut håret som sitter i en vacker turban på huvudet=) Innan de torkar, för då blir de o stå åt alla håll=)

Just ja, appropå hår, har varit iväg till Johanna E o klippt o färgat håret. Blev brunt med en blond effekt-slinga på vänstra sidan=)

Hej så länge!!=)


3 kommentarer:

Mirre sa...

Ohh låter snyggt vore kul att se håret =D. vad gutt det lätt, får lägga ut recept =D

kram

Mirre sa...

Bellmans svans har rätt långa strån =D. Hela hans päls är så mjuk och len, så söt så hehe.

Han har nog den grövsta labbesvans jag sett, fniss
kramisar

Mirre sa...

Hejd där, allt bra? Hoppas att du haft en bra dag med mindre smitande, fniss

Kramisar