fredag 30 april 2010

Hönsmamma

Igår kväll märkte jag att Ozzy var lite orolig. Vid halv 10 fick han sin medicin sen gick vi o la oss..När han reste sej upp så var han som besatt av baken igen. Såg blod på benet o golvet. Klar-rött. Inte de ljusa som varit tidigare, de som typ svettas ut. När ja tittade så såg jag att det kom blod från såret...Massor av tankar började fara runt i huvudet..Ozzy gick o la sej medans jag satt o googlade i hopp om att hitta nått som kunde förklara, men ingenting. Kollade upp nummer till rådgivning, agrias stängde kl 00, o nu va kl 00.15. Bestämde mej för att gå o lägga mej o gå upp tidigt för o se hur de va nästa morgon. Efter 10 minuter började Ozzy flåsa o kunde inte slappna av. Satte mej då bredvid han o klappade lugnande. Efter en stund så somnade han o jag la mej igen. Efter 10 min va de lika igen. Gick då ner till honom igen tills han somnade. Sedan sov han resten av natten. Vaknade halv 6 o kollade då till honom som sov. Så ja la mej igen. När han vaknade sen så såg jag blodfläckar i hans säng. O när han reste sej upp så försökte han va på baken igen. Ringde Madde för lite tips o råd. De första var att de kan bli flåsiga av medicinen. Kunde ju stämma iom att han fick den strax innan igår. Sen så när jag kikade idag på honom så var de inget blod från såret, men på golvet där han legat. O Madde sa att allt grejjs som e inne där ska ut. Han svettades ut de nu o de sa vet va helt normalt. Har tid kl 13.15 idag o nu känns de riktigt skönt att jag tog den extra tiden, så man kan va lugn över helgen.

Funderar ändå hur han kunde blöda inatt. Han rullade sej igår ute, om de kan ha skrapat till på såret kanske?

Tycker mej att svullnaden är lite mindre idag, men ska inte säga säkert. Kanske bara är önsketänkande.

Igår natt när jag satt breve honom vid hans säng så fick ja sådan ångest! vad har jag gjort? Få honom att gå igenom detta, när han varit fullt frisk innan. O nu ha ont... O när de känns som att de inte blivit nå bättre på dessa dagar.
Nu vill jag bara ha positiva ord från vet..

Osså är de ju sista april på allt! Va detta bästa tiden o kastrera, ska han vara orolig för det oxå..........

Och som grädden på moset så hittade Husse 2 fästingar på Wille nu på morgonen. Så dom j*vlarna har vaknat nu oxå..gaaaah....ska köpa medel till katterna idag. Ozzy får vänta tills han är frisk o medicinfri!


Inga kommentarer: