onsdag 28 april 2010

Kastrering update

Ett litet tillägg..inte pga tratten han inte kissade o bajsade. utan rumpans fel=) o delvis mitt! Visst, tratten e knappast de roligaste han varit med om, men han anpassar sej rätt bra ändå tycker jag! Han var bara så konstant besatt av såret att han knappt kunde ta ett steg utan o lägga sej ner o försöka komma åt. Så jag vågade helt enkelt inte ta av tratten. Utan tänkte mer att om han måste kissa så gör han de vare sej tratten eller ej. Men så blev inte fallet, utan han höll sej. Mer imponerad är ja över de egentligen. Vissa hundar kan ju bli inkontinenta lr bli så slöa att de inte orkar gå ut o göra ifrån sej så de kissar lr bajsar inne, fast de inte ens orkar egentligen, men måste lätta på trycket.

nu har vi varit ut 2 ggr på kvällen utan tratt, han är inte lika besatt så han är lättare att kontrollera=) han försöker nån gång, men de räcker med en tikksägning så slutar han! Så duktig!=) men han är såå svullen. Syns inte att han är kastrerad utan de bara utmärker sej så stort.. Men sen får man tänka realistiskt oxå, 1.5 dar sen han opererades. Fick ett par lugnande ord från mamma tidigare då jag var rätt upprörd! -Låt han få en chans o läka, du måste tänka att han nyss genomgått en operation!! Han har ätit, druckit, kissat o bajsat! O du ska tebax på fredag! Låt tiden bara gå fram tills dess!

Hon har så rätt mamma! Men jag oroar mej ändå över svullnaden! Tänker ringa vet imorn för o va på säkra sidan.

O jag har börjat bli förkyld!!=( Kände första gången i förrgår kväll att de kändes tungt i halsen. Nu nyser ja o känner mej tung i huvudet o hals, fast jag har ännu inte ont i halsen. O lite små-hostig..

Tack för alla fina komentarer! Nu blir de medicin sen sova!

Kram

2 kommentarer:

Sofie sa...

Att han är svullen är ju inte så konstigt. Du får ha kolla så han inte ser röd och irriterad ut runt såret bara. rött ska det vara men inte illrött. Så du inte blir orolig i onödan.

Själv sitter jag här med en hund som har fruktansvärt ont i benet. vill knappt röra sig. ska till Falun i morgon. Känner mig helt slut.

Mirre sa...

Svullen är nog inte så konstigt eg, det lägger sig nog efter ett par dagar. Skönt att han kissar och bajsar i alla fall. Samt att han inte är lika fokuserad på rumpan längre.

Det är en flytande concealer med pensel, den är jättebra, så. Torr concealer eller täckstift hade inte funkat på mig. Tog faktiskt upp det där med dem igår om att jag tar en klick kräm i foundation och det var bra tyckte dem, då jag smorde mig innan så det gått in. hehe, tänkte du ville veta

kramkram