onsdag 28 april 2010

Besöket hos vet gick bra. Men ajaj sa Ozzy då de tog ur trycktampongen.

Haft ont i hjärtat hela dagen då han inte kunnat gå 2 steg ens utan o lägga sej ner o försöka va på såret...inte lyckats rasta han ens. Vågade inte ta av honom tratten ute ens då han va så besatt av baken med den på. Så kissa va inte o tänka på för hans del=( o jag har ju inte kunnat säga åt han o inte bry sej i baken utan bara gå o kissa som synd är...

Halv 7 bjöd vi honom på lite potatis o falukorv. Mums va de. Passade på o bjuda på hundmat oxå, första riktiga hundmats-måltiden sen op. O de slank ner de oxå=) Sen tog jag mod till mej o tog av tratten o gick ut på gården. I en väldans fart gick han runt runt o tills slut drog han upp benet o la av en pink, en lååååång pink. Vi gick runt lite mer på de, upp på altanen o drack lite vatten. Sen ner igen, o tillslut så satte han sej ner för o bajsa. Endast 4 små pluttar, väldigt hårda. Då har han inte bajsat sen i måndags kväll o inte pinkat sedan 7 i går kväll. En stor sten släpptes då från mitt hjärta!=) Nu verkar han mycket piggare. Men han är jätte jätte svullen. Men irriterar sej inte lika mycket utan låter de mest vara.

Ska få komma tillbaka till vet på fredag för en koll. Hade tänkt o be om o få göra de men vet sa de till mej innan jag han fråga. Han märkte nog på mej att jag var orolig. Alltid skönt o få komma dit en extra gång o få klartecken att läkningen går framåt!=)

Har kikat på Hachico idag, skiit bra film!! O man fäller några tårar det lovar jag;)

2 kommentarer:

Mirre sa...

Snuffsen då, han har inte velat kissa och pruppa för trappen lilla hjärtat. Förståra tt en stor sten släpptes från hjärtat

Skönt att du får komma tilbaka och visa honom på fredag =D
kram

Brittis & BIanca sa...

Han kryar på sig snabbare än man tror. Det värsta är tratten!
Skickar en nospuss från Bianca!