söndag 25 april 2010

Viltspår

Igår la vi årets första viltspår. Mötte upp Sofie o hundarna o åkte till Tjärnan.

Jag är nöjd med Ozzys spårning. Han har dock lite bråttom o har huvudet lite för mycket uppe än nere i backen. Men med lite träning...=)
Sist vi körde me älg så stannade Ozzy upp ca 10m före målet o sjönk ihop o va påväg o vända o gå mot mej.hihi, han tyckte nog att de va nått läskigt där framme...men denna gång var de raka vägen fram mot älgen for att sedan lägga sej breve den o rulla lite, token=) lekte lite med skånken med honom o han tyckte den va jätte intressant. Han smakade tom på den=)
Väntar med spänning på lite kort från Sofie=) om vi fastnade vill säga;) haha..
Tack Sofie för en super trevlig eftermiddag!!!

3 kommentarer:

Mirre sa...

Duktiga ni är, jo det är nog sant därför smörjer jag alltid in mig innan också

kram

Mirre sa...

ja det funkar för mig, men samtidgt använder jag det sällan =D, använder man varje dag är det nog inte så bra. Men det är nog ej bra hur man än smörjer då =D

Jag vill också se kort ju
Kram

Mirre sa...

Ja de sitter kvar bra, man kan ju spänna hur man vill ha det. Samt då hunden drar åker det ju ut stötdämpande resår som dämpar rycket, hur bra som helst =D

kram