lördag 9 oktober 2010

3 timmars liggtid vart de. Nyss hemkommen från spårningen.
Idag gick han jätte lugnt o fint. Men han blev förvirrad där jag hade vinkeln. Gick runt runt, rakt fram, höger. Så jag fick tillslut visa honom vilket håll vi skulle gå. Sedan var det bloduppehållet, han gick över ena traktordiket, sen vek han av till höger, men ångrade sej ganska snabbt o kom tillbaka o gick åt rätt håll. Sen måste jag banna mej själv, för han var påväg snett åt höger när jag hade för mej att jag gick snett rakt fram ist. Stannade då o han tittade på mej frågande. Sen tänkte jag; nej han ska få gå dit han vill. O då såg jag ju att han gått rätt. DUMMA DUMMA MEJ!!!! Sedan var det rakt fram mot klöven, han gick lite åt vänster men de struntade jag i, o vips så var han framme. Hade lagt löv på klöven så den inte syndes så bra. Men han hittade den ändå =)

En annan sak var de att där jag la spåret så har vi en skjutbana en bit ifrån. På andra sidan vägen. Där var dom o sköt idag, vilkte vi hörde bort till oss. Första skotten efter våran start så reagerade han med att titta upp, sndra brydde han sej inte i. Sen under spåret så tittade han upp en gång till bara när de sköt. O då sköt de ganska så intensivt. De va bra träning för Ozzy!!! =)

Är jätte nöjd över hans insatts idag, har bara mej själv att skylla på där!!=)



1 kommentar:

Sofie sa...

Skönt att han inte brydde sig så mycket om att de sköt :)

Nästa gång om han tappar vinkeln stanna bara och vänta han kanske hittar den igen. Säg ingenting utan låt honom tänka. Det kan ju ha flyttat sig i vinden. Du kanske även hade lagt vinkeln bredvid ett träd i en svaka. Då blir det lite svårare för hunden. Vid trädet går lukten runt och i svakan ligger lukten inte riktigt ner i svakan om det är en liten en. Det finns mycket i skogen som kan förvirra hunden. Men man lär sig med tiden :)