tisdag 12 oktober 2010

Söndagens spårning!

Spårningen i söndags gick över förväntan. Han e så duktig Ozzy. Mot slutet så tänkte jag att de här e åt skogen (skratt) fel...men jag följde fint efter o vips så var vi framme. De va ett rätt långt spår, o jag tror inte att han följde de ordagrant men vi kom ju fram iaf. Hur är de på prov o så, där har de väl inga vimplar så de borde väl vara huvudsaken att man kommer fram va?=)
Han var iaf lite mer på i söndags än på lördagen, har fått för mej att det kan ha varit skjutningen i lördags..men iof så borde han ha varit mer på då..lr jag vet inte.
Nu har vi spårvila ett tag iaf, då jakten har börjat. Har passat på o beställa lite skånkar igen..

O en annan sak!! Spelar de nån roll om man har nöt eller viltblod? vissa använder även blodpulver o blandar till, till spårning.. Gör de nån skillnad? En på fb menade på att man SKA ha viltblod bara om man vill komma nån vart med spårningen...men de kändes osäkert i mina öron..

------------------------------------------------

Igår så jobbade jag öppning o Ozzy va hos sina farföräldrar=)
Jag skulle efter jobbet vidare till Falun. Mamma hämtad eupp mej strax före 3. Vi skulle ha pankaksparty=) O fira att mamma fyllt år. De vart pannkaka beställt av Johan (bror) o Sarahs familj=) Även morfar, mammas faster Leena o hennes dotter Maria va med. Vi var hemma hos Sarahs mamma, som är i Turkiet just nu. Då hon har stort, så vi alla fick plats.
Jag stekte pannkakor till förbannelser, haha!! Osså vart det våfflor o fläskpannkaka. Nam,nam!!!=) men 2 räckte för mej. Vart både mätt o sen vågade jag inte äta fler heller då jag tidigare har varit lite överkännslig mot för mycket mjölkprodukter i samma veva. Sista jag åt pannkakor va hos mamma, då drack jag även 2 glas mjölk till. Sen va de kört!! Magsjuka från fel håll blev de, haha!!! Lika om jag har haft grädde i köttfärssås, har jag blandat ut den med krossade tomater går de bra. En gång hade jag inga sånna utan tog lite tomatpuré, då va de oxå kört. Lika köpte jag o sambon varsin magnum innan sommaren. Sen åkte vi vidare till svärföräldrarna som bjöd på fika, vaniljglass. Tog då bara en sked för o va på den säkra sidan. Men efter ett tag började de bubbla i magen så ja fick tvinga hem oss i all hast.. Inge kul!!
Men har inte känt av nåt på sista tiden. De kanske bara va nå tillfälligt?!
Haha, intressant info va? Tur de inte e så många som läser min blogg, haha!!

Idag e jag ledig o fick sova ända till 8,men la mej igen o gick upp 9. Masade ut Ozzy (som e såå morgontrött) på en pink, lite frulle till han, o nu har han gått o lagt sej igen=)

Hej så länge!!!=)


1 kommentar:

Sofie sa...

Kul att spåret gick bra. Kan inte svara på din fråga vilket blod som är bäst. Eller vad man ska använda. Tror faktiskt inte att det spelar någon roll. Men det kan kanske vara bra och variera sig om man har möjligheten. Nöt, vilt och pulver. Har även hört att de kan köra olika former på klöven. Tinad, fryst och torkad. Så jag vet inte. Väntar med spänning på boken som sagt. Det är mycket som man lär veta känns det som