måndag 6 december 2010

Idag är jag ledig. Känns väldigt skönt efter en intensiv vecka!

I lördags vart vi bjudna på finmiddag av pappa. Jag åt souvlaki o sambon black and white. Mumma! Men jag undrar vad de gjort med min tzatsiki, den smakade väldigt mycket citron?

Tog mej mod att ringa doktorn i torsdags oxå. Har haft ont i magen 1 månads tid, konstigt ont, svider/bränner på sidorna. Samt ryggen har jag ont i nästan hela tiden... Ringde först o rådfråga på kvinnokliniken i Falun, då min hjärna säger att de e äggstockarna. Har skrämt upp mej själv med att det är cystor som farmor hade. Iaf så tyckte jag de skulle säga att de inte va nån fara, de går nog över. Men hon sa jag skulle ringa doktorn här ute för en undersökning, ifall det kan vara nått annat. Så skulle han avgöra om jag skulle skickas vidare för koll av äggisarna..(undra varför jag säger `han´ om doktorn när jag inte träffat den än? kan väl lika gärna vara en `hon´=) )

Ett samtal till alltså..hatar o prata o säga att jag har ont. Kan ju inte förklara hur de känns. Iaf så fick jag en tid nästa torsdag. Eller så kunde jag ringa igen på fredag morgon o försöka få tid samma dag, men de ville jag inte. Ringa ännu mer o dryga sej. Så jag tog tiden ist så skulle jag ringa om de blev värre.
De skulle klämma o känna o ta blodprover sa hon i luren. Blodprov, där vart ja nervös. De gör ont va??

Så nu får vi se va dommen blir, hör ni inget av mej efter den 16:e så e de kört. Berättade för mamma vart hennes julklappar ligger iaf, om jag inte skulle klara mej=P


3 kommentarer:

Sofie sa...

Men Cajsa är du värre än mig hahaha. Jag är ju livrädd för att gå till doktorn men jag tror att det kommer att gå bra för dig :) Du får säkert öppna julisarna med din familj.

men jag håller tummarna att det går bra för dig.

Föresten jag behöver ditt mobilnr. alla nr är bort ur telefonen så jag kan inte ringa. skönt va.

Mirre sa...

Kom inte min kommentar med?, ja de är också bra låtar =D
kramar

Mirre sa...

Det är sant, och det var ju osmidigt av mig, tänkte mest att det var ett påstående eller så, menade ej att luska reda på så.

Ja väldigt smidigt med tidsinställt
kramar