lördag 3 november 2012

Oj de va visst ett tag sen nu.
Iaf så var jag på ett möte som gick bra!
Har blivit uppskriven på vikarielistan inom förskolan i Säter!=)
Så från och med måndag e de bara o vänta på att det ringer.
 
Sen var jag på inskrivning på arbetsförmedlingen den 1 november.
Det gick rätt bra, var en ttrevlig kvinna jag fick träffa.
Det enda jag kan anmärka på är eras jobbmatchningar som dom gör.
De matchar dina meriter mot jobb och min matchning som hon tyckte jag skulle söka var et företah som sökte restaurangbiträde.. i Älvkarleby!!
Hallå de e typ 10 mil dit!
o jag kunde ju höra mej för om det fanns övernattningsmöjligheter.
Ja o sen var det en kina restaurang såg jag när jag googlade. Det ar jag verkligen noll erfarenhet av,
Visst, hon sa att det handlade om att visa intrese för jobb som finns o att söka dom.
Sen har jag rätt att tacka nej till jobb om det tex ligger för långt bort o då har kankse 3 timmars jobb om dagen, då lönar de sej inte.
Skulle faktiskt inte spela nån roll om ja jobba dygnet runt måndag till torsdag för att sedan få åka hem, jag har ju en 1-åring här hemma!!O Ozzy, men honom struntar dee fullständigt i o Filip oxå i detta fall.
Men nej de finns gränser, har sökt 2 andra jobb än så länge så får vi se om ja skickar iväg en ansökan till Älvkarleby, bara för att!
 
Sen så jag varit duktig o fixat lite intyg från tidigare arbetsgivare samt ett kompliterande merit intyyg från första arbetsgivaren som de bad om på AF samt pratat med FK o avslutat mitt föräldrarpengs ärende tidigare. Tog ut sista dagen den 31okt o behöver intyg av dom att jag varit föräldraledig o de kan de inte skicka ut innan ärendet e avslutat. Och de blir det först efter sista utbetalningen e gjord. För min del blir det den 25nov som ja får de sista för oktober. Ringde då o avslutade ärendet nu genom att be om utbetalningen tidigare för oktober. Så på tisdag får ja de sista pengarna o därmed kan de skicka ut ett intyg.
O intyget behövs till a-kassan så när ja fått de kan jag göra klart med dom.
Inte så bara o va arbetslös inte, ojoj!
Tur man e flitig=) 
 
 
Igår va jag hem till pappa o Maj, passade på o hälsa på innan pappa åker tillbaka till Spanien idag. 2 veckor denna ggn sen blir han hemma över jul o nyår iaf=)
Vi var förbi på Norra kyrkogård otände ljus för farmor o farfar.
Mysig denna tiden på året med alla ljus!
 
Idag kommer mamma förbi på eftermiddan, vi ska åka o tända lite ljus då=)
 
 
Sen sist men inte minst, har en glad nyhet som äntligen e officiel!
Jag ska bli faster igen i slutet av mars! O till en liten flicka denna gången!
Ska bli sååå roligt!!=)



Inga kommentarer: