söndag 17 februari 2013

Dopfest


Idag kl 4 ska vi på dopfest. Det är för barn som döptes under 2012.
Man får då dophjärtat som hängdes upp i kyrkan samt en gåva=)
Fika och sång blir det oxå.
Anmälde mej, Filip och svärmor. Är inte så jätte intresserad av sånt där, men de e alltid kul o träffa lite folk o barn i Filips ålder. Och dophjärtat vill jag ha med Filips namn på=)

Filip sov hos farmor o farfar i natt. vi skulle ta en kväll på tu man hand o vila ut (känns som om man alltid behöver vila ut!!) Vi hjälptes åt i går kväll o sätta upp ett par hyllor i källaren. Skulle sen titta på Åsa-Nisse tänkte jag den stunden som va kvar av filmen. Slocknade typ direkt i soffan, vilket trevligt sällskap.
Vaknade halv 2 o gick då vidare till sängen o sov till halv 8. Fy så tidigt tänkte jag, sooov nu. Halv 10 gav jag upp. Gick då upp o satte på lite kaffe. Känner mej trött som ja vet inte vad, o även denna morgon som alla andra så vaknar jag med huvudvärk. När ska man få känna sej pigg tro?
Varit lite mycket sjukligheter här och nätter med ett uppvaknande på för Filip har vart med o stört nattsömnen. Visst han har bara vaknat 1ggn per natt typ kl 4-5. men de e inte så lätt o somna om direkt sen för atts en gå upp vid halv 7. Nej nu vill vi tillbaka till våra gamla rutiner med gooood sömn!!
ärkte även att en tand till börjat visa sej, även ytterligare en ligger precis under tandköttet. Säkerligen de oxå som e me o bråkar.


Och Ozzy har kommit in i nån trotsålder igen! Kan de göra de vid 5 års ålder?
Han har förut aldrig reagerat på andra hundar. Nu har han börja med de iaf, flrut då ett par blodhundar gick förbi brjade han skälla o sprang sedan ut på vägen till dom o fortsatte skälla..dom kändes ju liiiite större än han kan ja säga så jag vet inte vad han hade där o göra. Detta var för ett par månader sen.
För ett par veckor sedan lyckades jag möta dom när vi va ute o gick..o precis i mötet ska han dra sej mot dom o börjar skälla o upp far raggen på ryggen...
Lika har han skällt ut stans största rottweiler vid ett möte förut oxå..retade upp den rejät då den vanligtvis går såå fint med sin husse men nu va han tvungen i hålla in den mycket efter Ozzys utskällning.
Varför gör han så?
Han har även förra veckan gått ut på vägen till 2 förbipasserande hundar, trots att jag sa nej som brukar hjälpa. han började gå utåt, NEEJ sa ja sen, STANNA, kasta snöskyffeln i backen så de lät för o få reaktion men nä, ingen reaktion. Han trippa ut o skulle hälsa..då skällde han iaf inte..

Vad håller han på med?

Fick jaga han mellan 3 gårdar här i förrgår oxå då han fick nå jäkla fnatt o sprang först till en gård. Vände sen när ja ropa o ja trodde då han skulle komma tebax till mej men nej då viker han av till nästa granngård. Jag efter i djupsnö, kommer ikapp han o säger åt han o gå hem. När ja släpper han far han iväg till nästa gård - jag efter. Tar tag i han o frågar va an pysslar med o igen GÅ HEM!! då far han iväg till nästa o nästa gård, lägger av en bajs o sen kommer han...
Kan tillägga att denna dagen va Filip på dagis, jag hade kvalitetstid med Ozzy. Vi hade lekt på gården, jag skottat (de älskar han, att jaga snön ja kastar ut skyffeln) =) m.m. bara haft kul o så gör han så sen. SKillnad om han va uttråkad tycker jag, då hade ja kunnat förstå han.

I Falun på sjukgymnastiken sa hon förut att hans beteende kan påverkas av om han har ont.
Att han kan skälla på hundar o så av osäkerhet. Skyddar sej innan nått händer typ.
Men nu har han inte haltat lr så på flera fflera månader, ja sen vi vart klara med sjukgymnastiken för ca 4 månader sen, eller 6 månader tom.
Kan han ha ont fast han inte vissar nått alls? Eller e han bara lite tokig o trotsig?




1 kommentar:

Marie sa...

Hej länge sedan, allt bra