måndag 23 november 2009

Måndag

Ny vecka, nya möjligheter!=)

Igår vart det en pysseldag i trädgården. Hade från början tänkt att lägga ett spår till Ozzy, men vi råkade visst ta sovmorgon=) Hade inte hunnit med att lägga det och sedan gå det innan det blivit mörkt. Vädret skulle ha varit som i lördags tyckte jag, men inte vädergudarna tydligen!=) Så det fick bli pyssel i trädgården ist. Vi sågade ner ett äppelträd som vi har stört oss på lääänge. Enda dumma med det var att det vart rätt öppet mot grannen ifrån altanen. Men trädet var ju halvdött så...och vi har haft funderingar på att sätta upp en vägg på altanen åt det hållet. Nu är det bara staket och öppet ovanför det upp till taket. Så det blir nog bra till slut ändå. Men om det blir någon vägg det får vi se, har bara funderat på det än så länge. Sen vart det löv och äppel-krattning. Vissa krattar inte upp sina löv, de säger det är bra för gräsmattan att de ligger kvar. Men jag tycker dte ser lite bättre ut när man krattar. Jag krattar även ur löven ur buskarna, tycker jag oxå ser bättre ur. Ozzy tycker om när man krattar över huvud taget. Han jagar äpplena som sprätter iväg och i lövhögarna finns det ju massor att lukta på=) Även ena katten Wille är med och busar när man krattar.

Idag har jag ont i ryggen av allt krattande. Iofs vart det inte så mycket som krattades innan det vart bäcksvart ute, men tillräckligt för att jag skulle få ont i ryggen idag. Våran kratta är då värdelös iaf. Sönder lite i mitten o så vek i sej, så man får ta i så mycket. Mest troligt därför man har ont i ryggen...Krattf*n!! =P

~~*~~*~~*~~*~~*~~

Direkt på mornarna (VA? tavas det så??) tar jag alltid med mej en kaffekopp ut på altanen och Ozzy får springa och göra ifrån sej bäst han vill efter nattens sömn. Han är så rolig, han brukar alltid springa rakt ut till buskarna, pinka, och sen kommer han i 120 igen upp på altanen och vill in. Och när man går in då går han alltid tillbaka till sin säng en vända. Men när han märker att jag inte kommer efter så kommer han ut igen=) så söt! Men imorse när vi gick ut på morgonpinken gick han inte ens ner ifrån på altanen ner till gräsmattan. Han la sej först direkt utanför altandörren, och sen hoppade han upp bredvid mej på hamocken...haha tok...och ja reste mej upp och låtsades gå ner på gräsmattan och han efter till trappen, men då tittade han bara på mej...så gick han tillbaka och la sej på altanen ist...haha tok hund!

~~*~~*~~*~~*~~*~~
Nu har jag även ändrat så att alla kan kommenterna min blogg, få se om jag får en kommentar av Cattis, då betyder det att jag lyckats=)

4 kommentarer:

Sofie och faraohundarna sa...

Nu tror jag att Cattis ska lyckas. Ska bli kul att följa din nya blogg. Vi måste spåra bara vädret blir bättre. Ingen ide´ för oss når det är så här dåligt väder. De bara fryser

Anna och Alice sa...

Hej!!
Vad kul att hitta Er på nätet igen!! Ska bli kul att följa era äventyr!

Lycka till med spårningen! Visst är det kul!?

Ha en jättebra vecka!

Många kramar från oss.
//Anna & Alice

Mirre sa...

Hej där länge sedan, snubblade in på eran nya sida =D

Du får gärna följa min sida också =D

men behöver din mail då ?D kramkram

Mirre sa...

Ohh najs med lite trädgårdspyssel också =D

Vill inte skriva ut min mail här, så du kan la skriva den på facebook?? kram