torsdag 10 juni 2010

Värme+vatten= fukteksem=bläää!!


Märkte igår att Ozzy börjat o få fukteksem. Jäkla sommar!!!

Började me o ta effileringssaxen o tunna ur hela kinderna massor. Märkte då att på den sida jag såg lite först, där var de mer. nästa sax åkte fram, så jag klippte han kort på hela kinden o lite uppåt bakom ögat. Baddade med sårspriten, som jag inte kommer ihåg va den heter, men e bra iaf=) Baddade igen när ja kom hem från jobbet inatt o tyckte då att de såg värre ut. Imorse såg de däremot bättre ut igen, baddade igen. Tänker badda 3ggr/dag få se om de blir bättre. Vill inte ropa hej än, bara för att de såg bättre ut idag. E fortfarande några sårskorpor, men jag tycker att det var rödare igår kväll. Men vi får se.


Igår på morgonprommisen så såg jag att Ozzy haltade till, lr lixom hejdade sej precis när han skulle sätta ner höger framtass, o nästa steg ville han inte gå på den tassen utan stannade o höll upp den lite o tittade på mej. Han hade fått in en tagg som jag röck ur. Då såg han nöjd ut o traskade vidare utan problem.

Jag blir så jäkla inponerad av denna hund. Förut har han tex aldrig visat så starkt att de här gör ont, ta bort de. Förut när han fick ett litet sår på trampdynan så fick man knappt ta på honom. Men då hade jag på nån sårvätska som typ skummade, för o ta bort bakterier o ev driva ut de som satt där inne. O lika me den här utländska bilen jagskrev om här om dagen då han markerade att; här ska inte du in!! många sidor man fortfarande kan hitta hos den här älskade hunden minsann!!=)


Idag har jag bytt pass så jag jobbar 13-19 ist för 18-24. Fick så jääädrans många nätter på schemat i sommar så ja passa på o byta bort en när jaghade chansen=)




1 kommentar:

Mirre sa...

Rackarns bara väntar att Bellman kommer komma med det också. Förvånad att hans allergi inte är igång än. Men det kommer la det med =(

Trevlig helg till er trots eksem, skönt att det ej var ngt med tassitassen
kram