måndag 16 maj 2011

Då har vi varit hos Torkel, o som vanligt så va de mucke mer än man trodde. Hela halsen o ena kinden. Men de va inte sårigt alls utan bara varigt. Så de va väldigt fint mot hur de brukar kunna ha sett ut. Så Torkel sa det va bra att vi kom så snabbt. Frågade även om detta verkligen kunnat blomma ut så fort idag lr om det måste ha varit ett tag. Men han sa att det lätt kan ha kommit idag för de kan gå såå fort. Så jädra typiskt när jag precis beställde klipptid. Hinner aldrig klippa han i tid innan de kommer. O denna ggn kunde ja ju inte även fast jag tänkt de iom hostan. Blää för eksem!!!

En kompis la ut i sin blogg o frågade hur folk skulle gjort me rakning osv. Inte för att jag tror att någon av hennes läsare läser min blogg men jag lär försvara mej lite hihi.. Självklart rakar jag hunden när den fått eksem o självklart ser jag till o trimma hunden annars oxå..ibland blir de längre mellan ggr ja, men som denna ggn har jag inte kunnat tidigare då ingen vill ha me en kennelhosta-hund att göra!

De va de!

Nu ska vi sova! Go Natt!=)


1 kommentar:

Sofie sa...

Klart du får försvara dig hahaha. Jag menade mer om de hade svårt med att raka av en hårig hund pälsen. Klart jag vet att du rakar din hund om han får eksem :) det var inte menat så utan mer om det var förbjudet att raka av pälshundar sin päls. Hoppas du förstod mig rätt. ska bli kul att se ozzys nya frilla men jag vill nog se ett kort ;)