måndag 16 maj 2011

Nu får de väl räcka!!!

Jävla piss skit till o ha otur! Jaa jag är arg!!

Dagen började bra, nybadad hund sen igår kväll..borstat igenom honom massor då han fäller mycket nu. Plus att han fäller extra mycket då han e nybadad. Tyckte igår kväll att han kliade sej lite på öronen..fortsatte idag på morgonen.. tar ut honon o klipper till honom med urtunningssaxen..inga exsem så långt ögat når men nägpt kladdig i öronen..gör därför rent..ringer sedan kl 12 till Eva, min hundfrissa o beställer tid..fick en 8 juni, fullbokar fram tills dess...attans! jaja allting gott så långt... 1o över 1 tycler jag att jag känner nån konstig lukt..känner igen den men VILL inte känna igen den...Ozzy kliar sej på halsen..jag kollar! de jag möts av är en handflatas storlek av var. ser ut som om nån har kletat i hårgele i pälsen..lukta fan oxå o jag får panik då de e så stort. annars har man märkt på honom för att han har kliat sej osså ser man lite blod. men detta e så fint än i huden..bara allt detta jäkla var!!! Ringer Torkel o får tid direkt ikväll. Han är verkligen en ängel som alltid ställer upp! O han är den enda som klarar av i raka Ozzy utan o söva honom. Allt sedan jävla idiot Falu Djursjukhus!!! skrämde livet ur honom...
Så idag fick jag ta ledigt..snabba ryck då klockan va 10 över 1 då jag såg de.. Tack Rebecca!! kom på att jag har ett recept kvar på salvan som jag hämtade ut, 326kr tackarrrrr!! då kan jag börja smörja på redan ikväll efter Torkel rakat honom.

Så sjuk, på en timme så hade de blossat ut så där jäkla mycket! Satans jävla exsem! Ska de alltid vara så här! Han älskar ju o bada..o med den pälsen så blir han aldrig torr.. man torkar o torkar tills han känns torr..så tar man längs huden o där e han fuktig ändå...Skit!

2 kommentarer:

Sofie sa...

Raka honom det hade jag gjort. Ni ska ju ändå inte ställa ut honom. Vad gör det om han är rakad. Han skulle nog må bättre av det och så får han bada hela sommaren. Pälsen växer ju ut till vintern. Vet en som rakar sin samojed på sommaren. Den ser jättesöt ut.

Marie sa...

UJuj då, sådan cirkus du är med om, huas bvevare.

ja fukteksem det går i världens racerfart då de kommer, det bara bubblar som diskmedel och speciell lukt, hualigen

Ja, håller med Sofie, raka honom så kanske han slipper dessa eksem, det gör ju inget, han kommer vara lika snygg
Kramar