söndag 26 juni 2011

Ja gott folk..nu va de ett tag sen..mycket har hänt..inte orkat skriva...

Gör lite kortfattat de ja orkar berätta...

Fick på tisdags kväll en konstig blödning..ringde då o fick order o komma till forlossningen...Kolla bebis hjärtljud som va fina! Tack gode gud!!
In på UL som va ok o VUL som visade orsaken.. moderkakan har flurpat sej längst ner (fråga inte) som ja fattade de så går en liten bit ner o de va oroliga att denna skulle hamna i vägen för senare förlossning..samt om de skulle fortsätta vandra nu..o de kunde inte se om de sista biten va moderkaka lr blödning.. förstod inte själv va hon pratade om, hon förklarade men det enda mitt huvud uppfattade va; om vi måste förlösa dej akut inatt... va rätt virrig o rädd o ja allt....fick mej en dos kortison för o skynda på bebis lungutveckling, utifall..fick komma ner på 37:an, BB, på oförlösta..natten fick ja sån hemsk ryggvärk..dagen efter på morgonen när läkaren kom in förklarade jag ryggvärken..som satt i hela ryggen, svanken, svanskotan, rumpan o ner o hela benen...illande värk i rumpan som mensvärk o benen kändes helt orkeslösa o tunga... de va värkar berättade hon..jippi..men de ville låta kroppen arbeta, va livmoden som arbeta ut blödningen....så från onsdagen fick jag knappt röra mej alls..gå på toa o till matsalen va de enda...mer kortison på kvällen..utifall... tydligen så ger man 30ml 2ggr o inget mer..trodde först de skulle ge mej varje dag, men 2ggr sen räcker de..
tordag o dags för nya UL o VUL. vul visade att de inte va nån pågående blödning iaf, skönt de..men de gamla blodet ska ut o de kan ta flera veckor.. så länge ja blöder får jag inte göra nå ansträngande alls, så de kan komma ut i sin egen takt...fick permis över helgen o på måndag ska jag prata med en läkare igen, få se om jag blir utskriven. då de bara har jourläkare över helgen så skulle ja bara vila, då kunde ja lika gärna vila hemma tyckte jag!!
Ingenting av detta har skadat bebis alls då blödningen varit på utsidan av fosterhinnan...helt ärligt så vet jag knappt själv va som e fel.. vet att nu känner jag mej väldigt öm i kroppen... mera ont i fogarna, rygg, svank, ljumskarna mellan benen..ja typ överallt..o längst ner i magen gör de ont i bland.. blir jätte skrajj då bebis rör på sej för jag får för mej att nått är på g. han SKA ju röra på sej, det är ju bara bra..men jag blir rädd...tycker de e obehagligt.
Nu ska vi se till att allt håller sej på plats, de menade att när han växer så kan han bli o trycka tebax moderkakan...men vadå kan? de kan alltså blir tvärt om oxå..hatar o inte veta!!! nu är de bara o vänta o se! men hur det än blir o går så har vi en frisk bebis!! men en lite slitnare mamma!
Men för bebis går jag gärna igenom allt!!<3


2 kommentarer:

Marie sa...

Kan du klicka på allt i min meny och ligger det rätt för dig, vet att du haft problem innan. Vet att vissa ser en dubbelrand på rubrikraden på blogginlägget, det är fel, men det är dem som sitter på äldre Internet Explorer

Nu ska jag läsa ditt blogginlägg

Marie sa...

Ujdå vilken oro du ska ha, förstår precis, samt jobbigt att inte fatta vad de menar heller. Du förklarar ju bra så man förstår, men det gäller nog bara att ta det lungt =D.

Håller tummarna att det går bra och att ni får föda då ni ska om en 9v

kramar