fredag 19 augusti 2011

Segdag!

Idag vaknade jag tidigt, kl 8. De e bra att man vänt på dygnet lite=) Tog min älskade nytrimmade superfina vän Ozzy o åkte till mamma o lämnade min ryamatta jag haft i tvrummet..hade inte packat upp den sen den va på kemtvätt i november, så de hade blivit kondens i plasten o mattan börjat lukta apa. O där tappade jag intresset, haha! Nej men har även kommit på att jag inte kan ha en sån matta sedan när bebisen blir äldre. Ozzy ligger o äter diverse hundben, öron osv o lämnar små bitar som fastnar i mattan..o detta kommer bebisen stoppa i munnen sen..o de e nog inte så bra om de fastnar i lilla halsen.. Sen så känns det aldrig rikigt rent med en sån matta. Har en i köket oxå, som jag nyss dammsög o sen hängde ut för o piskas..räckte me o nudda den så rasade det massor me skit ur den..o då va den nyss dammsugen...Nä, den i köket får va me ett tag till, men tvrummet får en ny så småning om..för där kommer vi spendera mer mystid än i köket tror jag bestämt!

Sen iaf, så hade mamma ett badrumsskåp hon inte använder somjag vela ha till tvättstugan..detta skulle jag få med mej hem på samma ggn tyckte jag. Kan ju tillägga att mamma inte va hemma när jag var där..Lyckades iaf få in skåpet bak i skåpet på pickupen..så ser jag att skåpet är typ en decimeter för långt..hmm..åkte me öppen lucka hem. Hihi! Åkte över skogen så de fick gå sakta. Men de gick bra. Ur me det hemma o sen åkte jag iväg med Ozzy på en rastning. Sen vidare förbi Annas hembageri o köpte lite frukost o fikabröd=) Deras chokladbollar är farliga!!!

Väl hemma igen vid 11 va ja så trött så vi la oss på soffan o tänkte slumra lite. Men ja lyckades inte då ja fastnade vid tvpromgram hela tiden. Sen ringde Sofie vid 1 o fårgade om vi ville med på en liten promenad. Så strax före 2 kom hon förbi o hämtade upp oss. Vi tog bara en mini kortis på ca 30 min får jag va fortfarande såå trött haha.

Sen vid halv 4 la jag mej i sängen ist för soffan, för o vila o somnade pang!!=)
En timme senare vaknade jag av att sambon prassla i fikabrödspåsen så jag vart så sugen själv så jag gick upp hihi=)




3 kommentarer:

Mirre sa...

Också varit seg och trötter idag.. Men nu är det äntligen helg =D
kramar

Sofie sa...

din lilla gottegris hahaha

Mirre sa...

Ja, vildsvin är bedrövligt otrevliga, usscch låter hemskt och är som ångvältar.. De kan ju bli så stora också

Hoppas att allt är bra med er?
kramar