fredag 14 december 2012


Men fy farao hur förkyld kan man vara?
Är inne på 4e dagen som jag e hemma nu!
Känt av halsen liten under helgen som var, men på jobbet i måndags sa det pang!
Eller de började när ja vaknade, hade ingen röst. Tänkte att de går väl över.
Väl hemma sen va ja täppt i näsan o hes o hostig. På  kvällen började ena ögat att skava o de kom var ela tiden. O sen på natten vaknade jag flera ggr av att jag inte fick upp ögonen då de geggade ihop hela tiden. Sen har de hållit på.
Filip fick feber i söndags. Han hade då 39,4. På tisdagen va den borta men började snörvla o hosta lite ist. 
Nu är han förkyld han oxå, o hans ögon varar o snorer rinner o hostar lite. Pluppisen. Först de e na o sen de andra!
Idag e ja aningens bättre iaf. Tok täppt o en jäkla hosta som tar kål på mej. Men i natt kunde vi sova alla iaf. Kanske därför man känner sej piggare.

Igår försökte jag mej på o plugga ikapp lite med engelskan, enklare saker gick ok, men andra saker klarade inte min hjärna av...hade inte rätt energi så ja slog igen böckerna igen.
Kanske inte nämnt de förresten?
Har börjat engelska b kurs den 3 dec. Har uppgifter varje dag som ska göras, men som tur kan man plugga flera dagars uppgifter i ett så slipper man sitta varje dag.
Haft ett prov hittils. Det var en presentation av mej själv som jag hade med läraren över telefonen. Skulle berätta om mej lite o om vad jag förväntade mej av kursen o målen med kursen. Sen var de 2 olika texter man skulle läsa. En tung-vrickare, ni vet typ sex laxar i en laxask, sånna meninagar fast på engelska då. Sen va de en dikt. Jag hade turen o fick välja antingen dikten eller tung-vrickaren. O jag tog den sistnämnda=)

Nej nu lär ja snyta mej o lägga mej på soffan igen. Krafterna tar slut fort =(




Inga kommentarer: